«БОГДАН МОТОРС»: ПУБЛІКАЦІЯ У «ДІЛОВІЙ СТОЛИЦІ» – НАБІР ЧУТОК ТА БРЕХНІ

У відповідь на повідомлення видання «Дєловая століца», про начебто невідповідну якість позашляховиків «Богдан-2351», що з 2018 року надходять до Збройних сил України, прес-служба компанії «Богдан Моторс» повідомляє, що цей матеріал повністю не відповідає дійсності і є простою компіляцією чуток та домислів. Закликаємо інші засоби масової інформації не підтримувати це хибне повідомлення та перевіряти інформацію.

Матеріал «На китайских «Богданах». Что не так в Украине с армейскими внедорожниками» є переспівом неправдивих відомостей які просто скомпільовані з попередніх замовних статей що мали одну мету – скомпрометувати нову техніку, що почала надходити до Збройних сил України.

Буквально з перших абзаців матеріалу , що був оприлюднений 11 вересня на читача обрушується суцільний потік брехні.

«После долгих испытаний только весной 2018 г. был объявлен победитель конкурса – пикап “Богдан-2351”. Фактически это такой себе военный вариант гражданского образца – полноприводного Great Wall Wingle 5 от китайского производителя, который собирается на Черкасском автосборочном заводе…

Практически сразу в войска была отправлена небольшая партия машин, которые использовались в ходе проведения войсковой операции на Донбассе. Однако достаточно быстро военные выдвинули целый ряд претензий, на устранение которых понадобилось больше года».

Насправді, після вдалого проходження випробувань, які не  були тривалими на відміну від інших зразків військової техніки, що її виготовляє «Богдан Моторс», оскільки в цій моделі були враховані усі особливості експлуатації колісної техніки у районах проведення АТО/ООС, автомобіль пішов у війська 2018 року. Відтоді і до цього часу «Богдан-2351» військові ані у 2018, ані у 2019 роках не висунули жодної серйозної претензії.

Отже «більше року» ніхто нічого не виправляв, оскільки виправляти насправді було нічого.

Цей автомобіль з самого початку мав модернізовану паливну систему, надійну ходову частину та повністю адаптоване під вимоги військових внутрішнє устаткування. Єдине, що змінили 2019 року – це форма передньої захисної решітки, яка на вимогу військових стала більш лаконічною на відміну від дослідного зразка.

Решта рекомендацій, що надійшли від замовника, стосуються винятково доукомплектування «Богдан-2351» додатковими комплектами ЗІП та , наприклад, комплектами коліс з шосейним протектором шини, оскільки не скрізь якісна позашляхова гума  стає у нагоді.

Універсальний автомобіль, який рівно придатний і для доставки особового складу, і невеликих вантажів, і боєкомплекту, і транспортування засобів вогневого ураження швидко завоював популярність у частинах та підрозділах ООС. Забезпечити дрібне підвезення невеликих вантажів та швидко проскочити на передові позиції здатен саме «Богдан 2351».  Його низький профіль, вантажопідйомність та швидкість унікально співпадають з таким спектром завдань.

«Богдан-2351» має потужний двигун, вищу швидкість та вантажопідйомність. За потреби – це готова платформа для перетворення на легкий gun truck, модифікації для військових зв’язківців, саперів, радіаційної і хімічної розвідки, аеророзвідки тощо.

«Какие изменения были внесены в конструкцию и сколько машин будет покупать армия, – коммерческая тайна. Однако стоит обратить на отличия военного варианта от гражданского. Итак, прежде всего обращает внимание усиленная ходовая часть (с другими амортизаторами, торсионами и рессорами), внедорожная резина, а также конечно – так называемый “кенгурятник” с возможностью установки лебёдки».

«Богдан Моторс» ніколи не утаємничував основні зміни у конструкції автомобіля, що були внесені на вимогу військових. Більше того, завод з самого початку виробництва відвідували численні пули представників ЗМІ, які мали можливість повністю оглянути новий автомобіль дізнатися про походження комплектуючих та задати будь-які запитання. Результатом були численні публікації у електронних ЗМІ та пресі. Шкода, що при створенні свого матеріалу «Дєловая століца» повністю проігнорувала цю інформацію, надавши перевагу чуткам.

Протягом періоду експлуатації, «Богдан-2351» показав себе з найкращого боку. Є вже не одна одиниця техніки з тих що експлуатується, які пройшли гарантійні терміни експлуатації і надали продовжують служити надійним транспортом у підрозділах ООС.  Саме у там перевіряються її показники на межі, а іноді і за межами заявлених технічних параметрів.

Черговий «пасаж» брехливої публікації стосувався паливної системи автомобіля та якості палива.

«Но есть пара серьезных вопросов. Например, самая проблемная часть гражданских машин – топливная система. Ведь качество армейского топлива общеизвестно – по словам военных “машина кушает то, что осталось от заправки танка”, и оно совсем несовместимо с “нежной” гражданской системой».

З першої серійної машини, «Богдан-2351» вже отримав захищену паливну систему з додатковим фільтром очищення палива та системою підігріву пального, яка значно полегшує експлуатацію позашляховика у зимовий період.  Жодної рекламації з приводу роботи цієї системи автомобіля, як, власне, і усіх решта систем завод-виробник не отримував.

Крім того, слід зазначити, що за документами та державними стандартами, пального для автомобілів такого класу нижче Евро5 в України не існує. (Двигун у «Богдан-2351» має рівень Евро4).  Звідки береться твердження про існування якогось «військового» пального ніхто, на жаль, не замислюється і сприймає це як даність. Чи є нормальним такий порядок речей, коли за документами у ЗСУ постачається нормальне пальне відповідно до показників техніки, що експлуатується, а у результаті на кінцевій точці заправки виникає якась незрозуміла субстанція?

«Армейцы уже имеют опыт эксплуатации санитарных “Богдан-2251”. Машины первых партий фактически разваливались после прохождения восьми тысяч км пробега: отказывали амортизаторы ходовой части, большие проблемы были и с топливной системой.
Машины дорабатывали – где в полевых условиях, где отправкой в Черкассы, однако в целом эти авто по-прежнему остаются недоведенными до ума. Хотя армия и закупает их десятками».

Щодо реанімації у матеріалі історії з санітарним «Богдан-2251», військові вже давно знайшли тих, хто справді винен у масовому виводі з ладу нових санітарних автомобілів у 2017 році, але окремі особи і досі спекулюють на темі начебто масового виходу з ладу машин, звинувачуючи при цьому автовиробника. Компанія «Богдан Моторс» категорично заперечує таку інформацію. Тим більше, що  принципове розслідування в Міністерстві оборони України було проведено ще 2018 року і за його результатами викрито простий ланцюг дій посадових осіб, що призвів до таких фатальних наслідків.

Проведена експертиза постраждалих двигунів встановила: «… під час дефектування та огляду внутрішніх компонентів форсунок було виявлено характерні механічні пошкодження на робочих поверхнях контрольних клапанів у вигляді  подряпин, які свідчать про наявність твердих часток у паливній системі. Такі пошкодження можуть виникати внаслідок руйнування внутрішніх частин паливного насоса високого тиску при використанні споживачем неякісного пального з великим вмістом гігроскопічних домішок та твердих включень або (мав місце – ред.) невідповідний рівень фільтрації пального, що спричиняє характерні механічні пошкодження елементів паливної апаратури».

Враховуючи реалії наявності так званого «військового дизелю» (!?) та інших поки що непереборних супутніх факторів експлуатації автомобільної техніки на передовій,  У Міністерстві оборони України навесні 2018 року були опрацьовані додаткові пункти Технічного завдання на автомобіль «Богдан 2251» і того ж року усі  авто пішли до військ у оновленій версії.

Нововведення стосувалися насамперед паливної системи – вона отримала додатковий фільтр та  систему підігріву пального. Також «Богдан 2251» отримав додатковий металевий захист трансмісії та  стабілізатор поперечної стійкості. До елементів управління кабіни водія додали регулювання яскравістю підсвічування панелі приладів та можливість деблокування дверей кабіни. Встановлено переговорний пристрій «КУНГ-кабіна».  Удосконалений «Богдан-2251» додатково обладнано системою зовнішньої світлової та звукової сигналізації. Кількість лежачих місць було зменшено до трьох, а перероблені напрямні дозволяють використовувати  ноші як стандарту НАТО, так і українського зразка. Для сидячих пацієнтів встановлено індивідуальні ремені безпеки. Після доопрацювання в медичному модулі автомобіля «Богдан-2251» з’явилась автономна система обігріву і значно поліпшено систему освітлення.

Саме у такому вигляді уся партія автомобілів 2018 року пішла у війська  І станом на  вересень 2019 року жодної серйозної рекламації чи скарги на оновлений «Богдан 2251» до служби якості Черкаського заводу «Богдан Моторс» не надходило.

«Собственного производства запчастей просто нет. И как будет работать вся эта связка в случае массовой закупки армией, скажем, нескольких сотен машин, совершенно непонятно. Сможет ли китайский производитель обеспечить эксплуатацию такого количества машин? И что будет, например, в случае с поломкой двигателя – кстати, до сих пор непонятно, что именно будут устанавливать – китайский вариант или лицензионный SsangYong».

Ще задовго до початку бойових дій в Україні вже існувала розгалужена мережа незалежних дилерів, яка повністю спроможна забезпечити увесь модельний ряд Great Wall необхідними запчастинами.

І на завершення матеріалу щодо подальшого розвитку військового автопарку, «Дєловая століца» пропонує звернутися до польських виробників військової техніки, наводячи приклад вдалої експлуатації автомобіля Honker, привезеного колись до батальйону «Дніпро-1» волонтерами.

Про якість такої «пропозиції» свідчить той факт, що остання відома партія цих автомобілів була випущена аж у 2007 році, а зараз під цим брендом випускаються лише … газонокосарки.

Компанія «Богдан Моторс» завжди була відкритою до конструктивного діалогу та критики яка має за кінцеву мету вдосконалення військової техніки, що надходить до Збройних сил України. Запрошуємо усіх громадян, кому важливий кінцевий результат, а не процес звертатися до компанії з пропозиціями щодо подальшого покращення техніки марки «Богдан».