УТРИМАННЯ РІВНЯ ВИРОБНИЦТВА ТА ВІДКРИТТЯ НОВИХ НАПРЯМКІВ

У «БОГДАН МОТОРС» ПІДБИЛИ ПІДСУМКИ ТРЬОХ КВАРТАЛІВ 2020 РОКУ Виклики, що з’явилися цього року, поставили Світ у абсолютно нову негативну систему координат і не могли не позначитися на стані підприємств компанії «Богдан Моторс». Як повідомила прес-служба одного з найбільших виробників автотранспорту України, 2020 рік не став роком розвитку та запровадження інновацій, а радше перетворився на період спроб утримання рівня виробництва та збереження виробничого потенціалу. Ще на початку року компанія повідомила про намір вимушеного скорочення близько 600 працівників у зв’язку з відсутністю замовлень військової техніки, яка виготовлялася на ДП «Автоскладальний завод №2» у Черкасах. І якщо у попередні роки військові замовляли сотні одиниць автотранспорту, то у 2020 році перелік закуплених автомобілів ледь досяг позначки у 50 одиниць, при цьому Черкаський завод з формальних причин не був допущений до участі у цих тендерах. Не сприяло розвитку виробництва і пролонгована у часі конкурентна нерівність українського виробника в порівнянні з закордонними виробниками автомобільної техніки. На тлі фактично відкритого ринку для імпорту товарів, вітчизняні виробники і у 2020 році не отримали доступних фінансів, рівних умов інвестування виробництва, відтак оптимістичний план розвитку, на жаль так і залишається у проекті. Деяку надію надають законодавчі ініціативи, що втілені у проектах законів № №3739 щодо локалізації виробництва при публічних закупівлях та №№ 3476 і 3477 щодо розвитку електротранспорту в Україні. Але їхнє просування у Верховній Раді йде зовсім не в турборежимі. Не зважаючи на повільність імплементації ідей екологічного електротранспорту в Україні, на Луцькому автозаводі вже почалися роботи зі створення нового електричного автобусу «Богдан», який комплектуватиметься літій-іонними тяговими акумуляторними батареями, що забезпечать запас ходу щонайменше 200 км без підживлення. В умовах пандемії COVID-19 було доцільним задуматись і над тим, як запобігти швидкому розповсюдженню вірусу в межах транспортного засобу. І у жовтні цього року ДП «Автоскладальний завод № 1» АТ «АК «Богдан Моторс» отримало патент на корисну модель «Спосіб очищення та знезараження поверхонь і повітря салонів транспортних засобів». Основні зусилля компанія зосередила на виготовленні сучасного громадського транспорту. Зараз триває процес реалізації контрактів на поставку сучасних комфортабельних тролейбусів до Луцька, Харкова, Полтави, Сум та Херсону. А на весні цього року до Івано-Франківська відправилися 10 сучасних автобусів «Богдан А70132». Реалізація масштабних проектів громадського транспорту для українських міст стала можливою завдяки співпраці «Богдан Моторс» з органами місцевого самоврядування у рамках проекту «Міський громадський транспорт в Україні», який фінансується за рахунок коштів Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку. ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс» активно співпрацює з органами місцевого самоврядування з метою забезпечення рівних умов доступу для здобуття якісної освіти усіх школярів. Так, у поточному році шкільні автобуси виробництва луцького «Автоскладального заводу №1» були придбані також для потреб учнів Волинської, Тернопільської та Рівненської областей. За результатами 9 місяців 2020 року «Богдан Моторс» сплатив понад 122 мільйонів гривень податків та інших відрахувань у бюждети всіх рівнів.