ЗАКОНИ СЛІД ВИКОНУВАТИ, А НЕ ЗМІНЮВАТИ ЧЕРЕЗ КОН’ЮНКТУРНИЙ ПОПУЛІЗМ

Автомобільна компанія «Богдан Моторс» підтримує позицію Федерації роботодавців автомобільної галузі України, яка надала зауваження та пропозиції до проектів Законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування структури акцизного податку», «Про внесення змін до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» підготовлених народним депутатом України Мар‘яном Заблоцьким. Усі зміни попередніх років у законодавстві щодо вітчизняного виробництва так чи інакше знищували навіть гіпотетичну можливість налагодження виробництва нових автомобілів на території України, переводячи нашу країну у статус європейського сміттєзвалища. Великі корпорації могли б збирати свою продукцію на українських потужностях, однак їм невигідно робити це в «країні вживаних авто». У той час, як низка розвинених країн захищає своїх підприємців (вводить автокредитування та інвестує в свою промисловість), Україна полегшує умови ввезення вживаного металобрухту. Його продажі перевищили реалізацію легальних автомобілів. Відповідно до статистики, що наведена Федерацією роботодавців автомобільної галузі України, за п’ять місяців з початку цього року українську реєстрацію отримали 110,2 тис. од. легкових авто, що були в експлуатації, проти 29,8 тис. од. нових. В той же час, результатом майже дворічної дискусії з приводу легалізації автомобілів з іноземною реєстрацією стали зміни, де у формулі розрахунку акцизного податку враховувався віковий коефіцієнт. І хоча ці зміни були прийняті з метою врегулювання митного оформлення транспортних засобів, що ввезені у митних режимах «транзит» та «тимчасове ввезення», вони, нажаль, не вирішили питання 750 тис. автомобілів на іноземній реєстрації, які станом на 01 травня 2020 року ввезені на митну територію України в цих митних режимах і значна частина з них до цих пір, орієнтовано 500 тис. автомобілів, знаходиться на території України із недотриманням строків та умов (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту. Враховуючи кількість кроків, що вже були зроблені назустріч власникам авто на іноземній реєстрації протягом останніх років, у компанії «Богдан Моторс» підтримують пропозицію відхилити розгляд проектів Законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування структури акцизного податку», «Про внесення змін до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», а питання не розмитнених автомобілів вирішувати не через продовження термінів їх ймовірного митного оформлення шляхом додаткових змін до законодавства, а через контроль за його виконанням та дотриманням.