- Тролейбус з автономним ходом потребує меншої кількості тягових батарей. Частину маршруту він живиться від контактної мережі, в цей час відбувається підзарядка тягових батарей. У підсумку – менша загальна вартість.
- Менша споряджена маса.
- Більша пасажиромісткість при однаковій повній масі.
- Максимальна уніфікація з існуючим парком тролейбусів.
- Однакова ремонтна база і база запасних частин.
- Не потрібна додаткова інфраструктура (спеціальні зарядні станції та організація спеціальних пунктів підзарядки).
- Більший ресурс. Менший діапазон розряд-заряд.
- Більша продуктивність і ефективність. Може знаходитися довший період за добу на лінії. Не потребує довгого циклу заряджання.
- Нижча вартість одного пасажиро-кілометра.
«УКРАЇНА ЕЛЕКТРОМОБІЛЬНА» – КРОК ДО ЕКОЛОГІЧНОГО ТРАНСПОРТУ
Під патронатом Міністерства інфраструктури України та Представництва Європейського Союзу в Україні 26 травня, в Одесі відбулася Конференція «Україна електромобільна».
На конференції було створено умови для відкритого діалогу Мінінфраструктури з бізнесом, автовиробниками та представниками громадськості щодо національного виробництва електротранспорту в Україні та впровадження на законодавчому рівні європейських стандартів електромобільності відповідно до Європейського Зеленого курсу.
Презентуючи стратегічні плани підприємства, директор луцького «Автоскладального заводу №1» Дмитро Писаний зазначив, що завод розглядає як перспективний проект міського електробуса, роботи над створенням якого розпочато минулого року. Крім того, завод має у своєму портфелі і вже реалізований проект багатоцільової електровантажівки.
В той же час, як більш коректну та економічно вигідну в українських реаліях, лучани пропонують розглянути стратегію розвитку уже наявної інфраструктури та виробничих можливостей виготовлення електротранспорту.
Еволюційний рух у напрямку електромобільності та екологічності, що його пропонують на ДП «АСЗ №1» передбачає розширення гами модифікацій тролейбусів з автономним ходом з використанням Li-ion тягових батарей. Це дозволить збільшити довжину маршрутів без додаткового будівництва контактної мережі та замінити автобуси на екологічний транспорт (тролейбуси) на міських та приміських маршрутах, частина довжини яких накладається на тролейбусні маршрути.
Поширення тролейбусів з автономним ходом дозволить ефективно використати створену в 42 містах України тролейбусну інфраструктуру та суттєво зекономити фінансові ресурси в порівнянні з варіантом заміщення автобусів на електроавтобуси (на вартості транспортних засобів та створенні інфраструктури для зарядки електробусів).
Заощадити кошти дозволить і об’єктивно менша потреба закупівлі тролейбусів з автономним ходом у порівнянні з кількістю електроавтобусів необхідних для виконання транспортної роботи на маршрутах.
Дмитро Писаний зазначив, що така стратегія дозволить завантажити існуючі в Україні потужності з виробництва тролейбусів та компонентів для них та створити додаткові робочі місця.
Директор луцького автозаводу навів присутнім і аргументацію щодо переваг тролейбусів з автономним ходом у порівнянні з електробусами на цей час та середньотерміновій перспективі, яка враховує низку сталих факторів: