ЕВОЛЮЦІЯ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ ЗАОЩАДИТЬ КОШТИ БЮДЖЕТІВ ВСІХ РІВНІВ

Під час презентації пропозицій ДП «Автоскладальний завод №1» щодо розвитку національного виробництва електротранспорту в Україні, яка відбулася у Одесі в рамках конференції «Україна електромобільна», директор луцького «Автоскладального заводу №1» Дмитро Писаний виступив з глибоким аналізом ситуації з електротранспортом в Україні. Головні тези директора луцького автозаводу стосувалися найближчих перспектив розвитку громадського транспорту у найбільших містах держави. Відповідно до візії автобудівників, найменш обтяжливим у фінансовому плані для місцевих бюджетів є напрям розвитку тролейбусного парку з автономним ходом. Вони вважають таку стратегію більш коректною та економічно вигідною в українських реаліях. До того ж вона враховуватиме наявну інфраструктуру міст та виробничі можливості виготовлення вітчизняного електротранспорту. Така пропозиція зовсім не означає відмову ДП «Автоскладальний завод №1» від світових трендів, адже на підприємстві продовжується робота над проектом міського електробуса, а багатоцільова вантажівка вже створена у дослідних зразках та відправлена до ЄС для сертифікації. Разом з тим, Д.Писаний звернув увагу присутніх на вартість революційного переходу громадського транспорту на електробуси, та наголосив, що такі інфраструктурні проекти під силу лише провідним країнам світу з успішною економікою, де вже давно електромобільність прийнята на рівні національної мети і затверджено державні програми розвитку з потужними бюджетами. Еволюційний рух у напрямку електромобільності та екологічності, запропонований ДП «АСЗ №1» передбачає розширення гами модифікацій тролейбусів з автономним ходом з використанням Li-ion тягових батарей. Це дозволить збільшити довжину маршрутів без додаткового будівництва контактної мережі та замінити автобуси на екологічний транспорт – тролейбуси, на міських та приміських маршрутах, частина довжини яких накладається на тролейбусні маршрути. Поширення тролейбусів з автономним ходом дозволить ефективно використати створену в 42 містах України тролейбусну інфраструктуру та суттєво зекономити фінансові ресурси в порівнянні з варіантом заміщення автобусів на електроавтобуси (на вартості транспортних засобів та створенні інфраструктури для зарядки електробусів). Заощадити кошти дозволить і об’єктивно менша потреба закупівлі тролейбусів з автономним ходом у порівнянні з кількістю електроавтобусів необхідних для виконання транспортної роботи на маршрутах. Дмитро Писаний зазначив, що така стратегія дозволить завантажити існуючі в Україні потужності з виробництва тролейбусів та компонентів для них та створити додаткові робочі місця. Нагадаємо, що ДП «Автоскладальний завод № 1» продовжує виконувати замовлення відповідно до контракту з харківським комунальним підприємством «Тролейбусне депо № 3». Упродовж квітня – травня 2021 року з луцького автозаводу «Богдан» до Харкова було відправлено 4 тролейбуси «Богдан Т70117».