Історія розвитку

1951

Найстарше підприємство корпорації – Луцький автозавод був створений у лютому 1951 року на базі ремонтних майстерень і отримав статус ремонтного заводу. Тут виготовлялися транспортери для сільського господарства, стенди для тракторних двигунів та інші вироби.

1955

В експлуатацію введено першу чергу авторемонтного заводу з ремонту автомобілів ГАЗ-51 і ГАЗ-93, а також випуску запасних частин для них.

1959

Луцький ремонтний завод перейменовано в Луцький машинобудівний завод, спеціалізацією якого стало виготовлення кузовних виробів (автокрамниці, авторефрижератори, причепи-рефрижератори та вироби спеціального призначення).

1966

В грудні цього року на заводі збирають перші 50 малолітражних автомобілів ЗАЗ-969В. З їхнім випуском на Волині започатковано нову галузь машинобудування — автомобільну. 11 грудня 1966 року Луцький машинобудівний завод перейменовано на Луцький автомобільний завод (ЛуАЗ).

1975

Розпочато серійний випуск автомобілів підвищеної прохідності ЛуАЗ-969А з колісною формулою 4х4, а також автомобілів-транспортерів ЛуАЗ-967М.

1979

Підприємство розпочало серійний випуск модернізованого автомобіля ЛуАЗ-969М більш відомого в народі під назвою «Волинянка», який вигідно відрізняється від своїх попередників як зовнішньо, так і рядом інноваційних рішень. Ще до початку серійного випуску автомобіль одержує високу оцінку на ВДНГ в Москві. У 1978 році на Міжнародному автосалоні в м. Турин (Італія) ЛуАЗ-969М входить в десятку найкращих, а в липні 1979 р. на міжнародній виставці в Чехословаччині модель відзначена золотою медаллю. На виставках в Бельгії, Греції, Польщі, Болгарії, Угорщині ЛуАЗ-969М отримує також позитивні оцінки.

1995

Державне підприємство «Луцький автомобільний завод» було перетворене на відкрите акціонерне товариство.

1996

Одна з компаній, що згодом увійшла до складу корпорації «Богдан», отримала право на офіційний продаж автомобілів КІА в Україні.

1998

Придбання Черкаського авторемонтного заводу (в подальшому ВАТ «Черкаський автобус»). Будівництво i відкриття першого автоцентру для роздрібних продаж та сервісного обслуговування легкових авто (м.Київ, Україна).

1999

Випуск першого автобусу «Богдан» малого класу. Пiдписання угоди про дистрибуцiю Hyundai в Українi.

2000

Відбувся комерційний конкурс з продажу контрольного пакету акцій ВАТ «Луцький автомобільний завод». Переможцем став концерн «Укрпромінвест». Настав новий етап в історії підприємства. Розпочалося крупновузлове (SKD) складання автомобілів.

2003

Розпочато експорт автобусів «Богдан».

2004

Підписання генеральної угоди з Isuzu Motors Limited (Японiя) про використання бренду Isuzu на автобусах українського виробництва для зовнiшних ринкiв.

2005

Шляхом добровiльного об’єднання 20 юридичних осiб заснована корпорацiя «Богдан».

На ВАТ «Луцький автомобільний завод» розпочалась реалізація автобусної програми, результатом якої став випуск перших 35 автобусів А066, А144 та А145

2006

Корпорацiя «Богдан» (Україна), Isuzu Motors Limited (Японiя) та Sojits Corporation (Японiя) пiдписали трьохстороннiй договiр про створення спецiального пiдприємства. Розпочато випуск перших автобусів А06900, А06921 на шасі Hyundai County.

2007

Початок виробництва автобусів «Богдан» туристичного класу. Експорт автобусів в країни СНД та ближнього зарубіжжя вже сягнув 50% вiд обсягів виробництва. Розпочато виробництво автобусів А231 та тролейбусів Е231. Початок виробництва міських низькопідлогових автобусів А50110.

2008

Закладено основи розвитку повномасштабного виробництва вантажiвок. Видкрито новий завод з виробництва вантажної та комерцiйної технiки (м.Черкаси, Україна). Розпочато виробництво міських автобусів А09202, шкільних автобусів А06904, міських низькопідлогових автобусів А60110 та тролейбусів Т50110, Т60111.

2009

Початок виробництва міських автобусів А09280 та туристичних автобусів А40162. Цього ж року розпочато виробництво міських низькопідлогових тролейбусів Т80110.

2010

Початок виробництва автобусів А70190, призначених для обслуговування аеропортів, створення нових моделей міських низькопідлогових тролейбусів — Т60112, Т70110, Т70115, Т90110.

2011

Створення нових модифікацій низькопідлогових автобусів А30212, автобусів для аеропортів А80190, автобусів малого класу на шасі Hyundai County — А06902, А06906, А06922, початок серійного випуску автобусів на агрегатній базі Hyundai — А20110, А20111, початок виробництва міських низькопідлогових автобусів А70110.

2012

Створення нових модифікацій автобусів на агрегатній базі Hyundai — А20210, А20211, а також гібридних автобусів А70522 з двигуном Euro 5.

2013

Запуск виробництва автомобілів JAC J5 на ДП «АСЗ №2». У Луцьку було виготовлено дослідний зразок низькопідлогового тролейбуса Т70116. Ця модель була сертифікована в Європі, що дало змогу підприємству реалізувати протягом 2013—2015 рр. 38 тролейбусів Т70116 у м. Люблін (Польща). Розробка та початок серійного виробництва шкільних автобусів А06907, автобусів А22110] на агрегатній базі Ashok Leyland.

2014

У зв’язку з початком війни на Сході прийнято рішення про перепрофілювання автомобільного заводу в м. Черкаси. Розпочато підготовчі роботи з налаштування виробничих можливостей на випуск військової техніки. Розробка автобусів А70132 на агрегатній базі Iveco з двигуном Euro 5, розширення модельного ряду 12-метрових тролейбусів — Т70117, Т70118. Цього ж року на підприємстві було розроблено та виготовлено дослідний зразок електробуса А70100. Даний електробус отримав європейський сертифікат та був реалізований у Польщі в травні 2015 р.

2015

Випуск перших партій автомобілів «Богдан-6317» та «Богдан-5316» для Збройних сил України. Розробка та виготовлення приміських автобусів А14532 з двигуном Euro 5, розробка та виготовлення міських автобусів на агрегатній базі Ashok Leyland 6 А22111, А22211.

2016

Початок робіт над проектом санітарного автомобіля «Богдан-2251».

2017

Допуск до піддослідної експлуатації у Збройних силах України санітарного автомобіля «Богдан-2251», багатоцільового позашляховика «Богдан-2351» та вдосконаленої багатоцільової вантажівки підвищеної прохідності «Богдан-63172».

2018

У столиці відбулося відкриття першого автосалону HAVAL – на той час нового для України автомобільного бренду. Компанія-імпортер заявила про плани відкрити офіційні дилерські центри бренду у всіх всі обласних центрах та увійти до ТОП-10 найпопулярніших автомобілів в Україні.

2019

Прийняття на озброєння до Збройних сил України бронеавтомобіля «БАРС-8». Виготовлення спільно з спільно з державним підприємством «Укроборонсервіс» 120-мм мінометного комплексу «БАРС-8ММК» та «БАРС-8АР» – автомобіля артилерійської розвідки.

Допуск до піддослідної експлуатації у Збройних силах України автомобілів «Богдан-3355» та «Богдан КМ-450», які протягом 2018-2019 років успішно пройшли визначальні відомчі випробування.

Початок виготовлення тролейбусів на виконання угоди з КП «Київпастранс». Також завод переміг у тендері на поставку 57 низькопідлогових тролейбусів «Богдан Т70117» із супутнім обладнанням для Харкова.

2020

ДП «АСЗ №1» запатентував багатофункціональну електричну вантажівку. Багатофункціональний вантажний автомобіль з електроприводом від луцького підприємства можна вважати довершеним та відпрацьованим зразком, що може серійно виготовлятися на промислових потужностях та експлуатуватися потенційними замовниками.

Повернутись на головну