Автомобільна компанія «Богдан Моторс» наголошує на необхідності проводити закупівлю електроавтобусів виключно українського виробництва, що вироблятимуться на українських автозаводах повного циклу (зварювання, фарбування, складання), із встановленням захисного мита на ввезення імпортних електроавтобусів та імпортних потужних зарядних станцій у розмірі 100 %. Про це представники компанії заявили під час наради Робочої групи щодо розвитку електротранспорту в Україні, що відбулась в Мінінфраструктури.
На думку автовиробника такі захисні кроки нададуть поштовх для розвитку виробництва електротранспорту в Україні, створенню нових робочих місць, покращення екологічної ситуації в країні, а також задля збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів та скороченню дефіциту Пенсійного фонду.
Забруднення атмосфери в Україні від автотранспорту в середньому складає понад 30 %. У невеликих містах таке забруднення складає близько 50 %, а вже у великих містах України автомобільний транспорт генерує до 80 % усіх шкідливих викидів (безпосередньо у Києві – це майже 90 %).
Київ увійшов до десятки найбільш забруднених міст світу, обігнавши за рівнем забруднення Рим, Париж і Лондон. У рейтингу «Pollution Index 2018 Mid-Year» – Київ отримав 67,55 балів за індексом забруднення.
Нагадаємо, на початку червня поточного року «Богдан Моторс» заявила про намір створити об’єднання на підтримку виробництва електротранспорту в Україні головним завданням якого буде захист інтересів виробників екологічного транспорту в країні.
Маючи колосальний досвід та інноваційні розробки в галузі виробництва електротранспорту в Україні та усвідомлюючи відсутність будь-якої підтримки саме виробників транспорту національний автовиробник прийняв рішення залучити широкі кола громадських та політичних діячів для просування та лобіювання своїх інтересів.
Екологічний транспорт – перспективна для України ніша, яку на теренах держави першим зайняв саме «Богдан». На даний момент «Богдан» – лідер у кількості розроблених моделей електротранспорту в Україні. Декілька років тому, коли ще ніхто з українських виробників навіть не розпочинав розробку електробусів, «Богдан» виготовив «Богдан А70100» – міський низькопідлоговий електроавтобус довжиною 11,96 м, загальною пасажиромісткістю 80 пас. (для сидіння – 26). Його було виготовлено у співпраці з польськими фірмами «Ursus» та «Enika». На електробусі встановлені Li-Ion батареї акумуляторів та синхронний тяговий двигун на постійних магнітах. Електрична частина електробуса була поставлена польськими партнерами, а все інше виготовлено на потужностях ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс». В даний час «Богдан А70100» успішно експлуатується на маршрутах міста Люблін (Польща).
А в 2018 році конструкторським підрозділом ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» було розроблено унікальну електричну вантажівку ERCV27, якій немає аналогів у світі. Це – перша розроблена та виготовлена в Україні електрична багатофункціональна вантажівка, яка виготовлена на замовлення датської компанії Banke Electromotive для муніципального використання. Виготовлення таких вантажівок – це дуже перспективний напрямок роботи для українського виробника, адже до 2025 року більшість країн Європейського Союзу планують заборонити в’їзд легкових і вантажних автомобілів, оснащених дизельними двигунами внутрішнього згорання і повністю перейти на електричний транспорт.
Ще одним з напрямків роботи «Богдан» у сфері виготовлення електротранспорту є співпраця з французькою компанією Bluebus (Bollore Group), на замовлення якої вже виготовлено декілька кузовів для їхніх електричних автобусів. Цілком можливо, що в майбутньому ця співпраця не буде обмежуватись кузовами, а продовжиться вже виготовленням електробусів.
Отже, можна сказати, що АТ «АК «Богдан Моторс» – це український автовиробник, який має у своєму модельному ряді не лише розроблені конструкції, але й виготовлені зразки не лише автобусів з гібридним дизель-електричним приводом та електробусів, але й вантажівок, експлуатація яких не шкодить навколишньому середовищу. Для виготовлення сучасного електротранспорту «Богдан» має не лише потужності, які дозволяють виготовляти до 6000 автобусів і тролейбусів на рік, але й найголовніше – працівників, які є справжніми професіоналами своєї справи.