«БОГДАН МОТОРС»: ЗРОСТАННЮ ЕКОНОМІКИ НА 40% СПРИЯТИМЕ ВІДНОВЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО АВТОПРОМУ

Новому Уряду України необхідно звернути увагу на вітчизняний автопром, який останні роки переживає глибоку кризу. Про це заявив генеральний директор «Автомобільної компанії «Богдан Моторс» Віталій Старосуд, коментуючи обіцянку Премєр-мініста Гончарука досягти зростання економіки держави на 40% впродовж найближчих років.
 
Так, за його словами, Україна йде шляхом знищення власної автомобільної промисловості. Серед причин занепаду автовиробництва в Україні, на думку керівника компанії, стала низка провальних рішень, ухвалених урядами протягом останніх 10 років. Йдеться про вступ України до Світової організації торгівлі на невигідних умовах, згортання державних програм підтримки та відсутність субсидіювання вітчизняних виробників.
 
«Сьогодні потужності українського автопрому завантажені менше, ніж на 1,5%. Обсяги виробництва скоротилися з 401 599 автомобілів у 2008 році до 7 296 у 2017 році та продовжують знижуватися. В поточному році авто виробництво в Україні взагалі рухається до нуля. Це вже призвело до скорочення 400 тис. робочих місць в автомобільній промисловості та суміжних сферах», – наголосив Старосуд.
 
Старосуд: Ми сподіваємось, що Україна піде шляхом усіх сучасних держав – шляхом розвитку промисловості та автопрому. Бо це курка, що несе золоті яйця. Кожний автоскладальний завод дає сотні тисяч робочих місць, це відрахування в бюджет, це податки.
 
Реанімувати вітчизняний автопром можна за допомогою цільових програм державної підтримки, які стимулюватимуть та захищатимуть українську автопромисловість.
 
«Держпідтримка дозволяє виробникам підвищити свою конкурентоспроможність, знизити вартість продукції і активно просувати її на зовнішні ринки. При цьому державні інвестиції залишаються в країні і повертаються в економіку у вигляді податків, які сплачують до бюджету вітчизняні заводи, та валютних надходжень за експорт української продукції до інших країн», – пояснив фахівець.
 
Позитивний результат державних преференцій можна побачити на прикладі Білорусі, де заводи отримують дотації та субсидії з бюджету. Це дозволяє білоруським автовиробникам реалізовувати свою продукцію за кордоном, зокрема в Україні, і заробляти на цьому. У той час як українські заводи залишаються без замовлень, а їхні працівники – без роботи та зарплати.
 
«Білоруські виробники мають широку підтримку держави у вигляді дотацій, а відтак можуть запропонувати нижчу вартість, але не вищу якість. Українські підприємства не одержують жодної фінансової допомоги від держави, тому вітчизняна техніка на 10-20% дорожча. При цьому вона перевершує білоруські аналоги за технічними характеристиками та ходовими якостями, оскільки угода про Асоціацію з ЄС спонукала українські підприємства активно впроваджувати європейські стандарти у виробництво», – зауважив Сергій Красуля, прес-секретар корпорації «Богдан».
 
Він підкреслив, що державні програми підтримки дозволять автопрому наростити обсяги виробництва і знизити вартість продукції. Це не лише позитивно вплине на економіку, але й сприятиме оновленню рухомого складу громадського транспорту в Україні та підвищенню якості пасажирських перевезень.