ДОСВІД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА: ЯК СЕБЕ ЗАРЕКОМЕНДУВАЛИ «БОГДАН А70132» НА МІСЬКИХ МАРШРУТАХ
Луцькому заводу ДП АСЗ №1 «Богдан Моторс» за останній час вдалося перемогти у низці важливих тендерів. При цьому, в Івано-Франківську вже мали досвід експлуатації закордонної техніки, але знову вирішили обрати «Богдан». З чим це пов’язано? – розбирався кореспондент AUTO-Consulting.
В Івано-Франківську автобуси «Богдан А70132» експлуатуються вже 2 роки. В той же час, на маршрутах паралельно працюють і турецькі автобуси Guleryur Cobra GD 272 LF, які місто закупило рік тому. За цей період КП «Електроавтотранс», в якому наявні обидві моделі автобусів, накопичило порівняльну статистику і досвід їх експлуатації.
Як повідомив директор Івано-Франківського КП «Електроавтотранс» Віталій Голутяк, автобуси «Богдан А70132» за цей час себе добре зарекомендували. У них є чотири головні переваги – доступна ціна, якість і швидкість обслуговування і постачання запчастин.
Завод-виробник знаходиться поруч, в Україні, і в разі необхідності, запчастини надходять швидко і автобус знову виходить на маршрут. З імпортними автобусами доводиться чекати поставки запчастин набагато довше. Крім того, завод оперативно реагує на рекомендації та побажання замовника, постійно модернізує автобуси. Та й у експлуатації «Богдан А70132» надійні – зазначив Віталій Голутяк.
Зараз, в карантин, в режимі спецрейсів автобуси показують середню витрату палива 30л /100 км. Раніше з максимальним завантаженням і в умовах щільного трафіку витрата палива становила 40-42 л/100 км.
Автобуси «Богдан А70132» розраховані на перевезення 106 пасажирів, низька підлога робить їх комфортними та зручними для всіх верств населення, зокрема й для людей з обмеженими можливостями. Автобуси обладнані пандусом і кріпленням для фіксації коляски в салоні. А для комфорту перевезень передбачені кондиціонери. «Богдан А70132» укомплектовані європейськими та українськими агрегатами, в тому числі двигуном Iveco, автоматичною коробкою передач Allison, передньою віссю і мостом ZF. Вони створені з урахуванням сучасних вимог до комфорту, безпеки і якості та відповідають екологічним нормам Euro-5.
«В режимі постійної експлуатації на міських маршрутах нам важливо, аби технічне обслуговування і постачання запчастин виконувалося швидко. Ніхто, наприклад, не застрахований від ДТП. Це з міськими автобусами відбувається постійно. І ми завжди оперативно отримували всі необхідні запчастини на «Богдани», і буквально наступного дня «постраждала» машина вже знову виходила на маршрут у повністю технічно справному стані» – повідомив директор КП «Електроавтотранс» Віталій Голутяк.
Важливим є і питання ціни. Автобус «Богдан А70132» обійшовся місту а 4,2 млн. гривень, а за імпортний автобус заплатили 5,5 млн. гривень. Тобто економія бюджетних коштів на одному автобусі – мінімум 30%. Виходячи з цього, цілком логічним результатом стала перемога в тендері для Івано-Франківська – місто в 2020 році знову закупить автобуси «Богдан А70132» і замовить 10 машин. Крім того, це не просто закупівля, а реальна підтримка економіки України в умовах карантину, додаткові відрахування до бюджету і збереження робочих місць в країні, а не дотування зарубіжної економіки. Адже всі ці гроші залишаться в країні і роботу отримають не лише у Луцьку, а й постачальники заводу з інших регіонів України. І це – правильна інвестиція.
За матеріалами AUTO-Consulting
Фото КП «Електроавтотранс»