НЕ ДОПУСТИТИ ЗНИЩЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО АВТОВИРОБНИЦТВА – ЛУЦЬКІ АВТОБУДІВНИКИ ЗВЕРНУЛИСЯ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ

Трудовий колектив Дочірнього підприємства «Автоскладальний завод № 1» Публічного акціонерного товариства «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс» звернувся листом до Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова, основною тезою якого є заклик до народних обранців переглянути позицію щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Митного тарифу України, встановленого Законом України «Про Митний тариф України», щодо оптимізації ставок ввізного мита, який  нібито спрямований на лібералізацію податкового законодавства по відношенню до товарних позицій УКТ ЗЕД 8702-8705. У колективі ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс» наголосили на тому, що оптимізація ставок ввізного мита по відношенню до товарних позицій  8702 – 8705, яка пропонується як лібералізація митного законодавства, позбавить національне автомобілебудування одного з останніх факторів інвестиційної привабливості. Працівники Луцького автозаводу зазначили, що їхнє підприємство є найбільшим не лише на Волині, але й в усій Україні з виробництва сучасних автобусів, тролейбусів та електробусів. Завод має більше ніж 60-ти річну історію, але саме завдячуючи інвестиціям корпорації «Богдан» в сумі понад 150 млн. дол. США., стало можливим побудувати сучасний європейський завод. Ці інвестиції були вкладені в  побудову нових цехів і закупівлю сучасного обладнання, відтак на сьогодні потужності заводу дозволяють виготовляти до 2200 одиниць техніки на рік, а після повного завершення реконструкції тут буде можливість виготовляти 6000 автобусів, тролейбусів та електробусів на рік. Незважаючи на фінансову кризу в Україні, ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» суттєво поповнює бюджет міста, області  та забезпечує роботою майже тисячу працівників. Автобудівники висловили надію, що народні обранці своєю виваженою позицією допоможуть зберегти робочі місця та не допустять знищення вітчизняного автовиробництва. Трудовий колектив підприємства наголосив на неприпустимості закупівлі списаного громадського транспорту з Європи, а також автобусів і тролейбусів виробництва інших країн за державні кошти без локалізації на території країни, оскільки це є прямою загрозою українським виробникам, які і так виживають в нелегких умовах. «В проекті Закону України по товарній позиції УКТ ЗЕД 8702 «Моторні транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія», запропоновано зменшення пільгової ставки ввізного мита. Дане зменшення  призведе до зростання частки імпортованих нових та таких що були в користуванні автобусів.  Протягом останніх років випадки імпорту такого транспорту – типові для українських міст. Дефіцит замовлень в Україні призводить до незавантаженості вітчизняних виробничих потужностей. А це, в свою чергу, веде до скорочення робочих місць на українських підприємствах і відтоку кваліфікованих працівників, зокрема інженерів та конструкторів за кордон. Така тенденція шкодить вітчизняному машинобудуванню та економіці України. До того ж, закупівля списаного громадського транспорту з Європи за державні кошти не припустима ще й через те, що така техніка вже не перебуває на гарантії виробника і несе підвищену аварійну загрозу для пасажирів» – наголосили працівники «Богдан Моторс». Колектив ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» звернувся до Голови Верховної Ради з проханням звернути увагу на проблему і посприяти державній підтримці українського автомобілебудування, оскільки воно є джерелом прибутку для державного бюджету та посідає третє місце у структурі українського експорту за кордон. Внутрішній ринок повинен бути захищений, до того ж для вітчизняних виробників повинні бути запроваджені критерії локалізації при державних закупівлях.  Лише тоді, коли автомобілебудування буде захищене на державному рівні, це уможливить залучення інвестицій в дану галузь. Нагадаємо, нещодавно автомобільна компанія «Богдан Моторс» підтримала позицію Федерації роботодавців автомобільної галузі України, яка надала зауваження та пропозиції до проектів Законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування структури акцизного податку», «Про внесення змін до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», підготовлених народним депутатом України Мар‘яном Заблоцьким.