ПРОПОЗИЦІЯ НАРДЕПА ВІДМІНИТИ МИТО НА ІМПОРТ ВЖИВАНИХ АВТО – ЦЕ КРОК ДО ДЕГРАДАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО АВТОРИНКУ

Останнім часом серед українських політиків почастішали популістичні заяви щодо необхідності відмінити мито та звільнити від ПДВ власників авто на єврономерах. У корпорації «Богдан» наголошують, що такі кроки – це регрес українського авторинку та обкрадання бюджетної казни, зокрема, Пенсійного фонду України. «На розгляд парламенту нещодавно був внесений законопроектщодо зниження мита, звільнення від сплати ПДВ та акцизного податку для авто на єврономерах. Що по суті мають на меті такі пропозиції? Очевидно – урізання надходжень до бюджету. Адже попередній закон про легалізацію машин з іноземною реєстрацією вже приніс українським пенсіонерам 4,1 млрд грн всього за кілька місяців. Це реальні гроші, які йдуть на забезпечення літніх людей. Крім того, це значний крок назад для українського авторинку. Коли весь світ іде шляхом відмови від “металобрухту на колесах”, дизельних авто та переходу на електромобілі, Україна продовжує спроби зібрати весь європейський автомобільний непотріб», – кажуть у корпорації. У компанії звернули увагу на те, що автор законопроекту Юрій Дерев’янко дивується нерівним умовам розмитнення авто на єврономерах та електрокарів. Як відомо, Верховна Рада раніше подовжила пільги для ввезення електромобілів в Україну – як логічний крок до приведення українського авторинку до світових стандартів. «Порівняння металобрухту, який забруднює повітря, із екологічним транспортом щонайменше є не релевантним. Звісно, пільги на електромобілі цілком вмотивавані, оскільки мають на меті захист довкілля. Водночас ввезення вживаних авто псує екологію, а також обвалює ринок нових транспортних засобів. Тож на дорогах ми спостерігаємо навалу вживаних бляшанок, що спричиняють ДТП», – зазначають у прес-службі «Богдану». У компанії додали, що українська влада вже пішла на поступки власникам авто на єврономерах минулого року після фактичного шантажу у вигляді блокувань руху містами. У листопаді 2018-го року парламент ухвалив зміни до Митного та Податкового кодексів, які надали водіям преференції для законного розмитнення автівок. Це рішення дозволило розпочати процес формування цивілізованого автомобільного ринку, на якому немає місця нелегальному металобрухту на колесах. У корпорації нагадали, що навала вживаних авто спричинила ситуацію, коли місце нових автівок на ринку зайняли старі легковики з іноземною реєстрацією. Це, своєю чергою, призвело до занепаду українського авторинку.